სასწავლო პროექტი

სასწავლო პროექტი

პროექტის სახელწოდება: ცხოვრობდნენ თუ არა  დინოზავრები საქართველოში?

Картинки по запросу დინოზავრები

პროექტის  მთავარი იდეა: თემის  გაცნობის შემდეგ მოსწავლეებს  გაუჩნდათ კითხვები, მართლა ცხოვრობდნენ თუ არა 40-50 მილიონი წლის უკან დინოზავრები საქართველოში და რამდენად რეალურია მათი  ნაკვალევი, რომელიც 200-მდე არი აღმოჩენილი საქართველოში.

Картинки по запросу სათაფლიის გამოქვაბული

პროექტის აქტუალურობა: აქტუალურია იმიტომაც, სათაფლია  ერთადერთი ადგილია საქართველოში, სადაც დინოზავრების 200-მდე ნაკვალევია აღმოჩენილი.

Похожее изображение

პროექტის მიზნები: მოსწავლეები გაეცნობიან და იმსჯელებენ რამდენად ავთენტური და ორიგინალურია ნაკვალევი, რომელიც  დინოზავრებმა დატოვეს.

ვადები/ხანგრძლივობა: ორი კვირა;

მონაწილეთა ასაკი:11 წელი

მოსალოდნელი  შედეგები: მოსწავლეებს განუვითარდებათ  ინფორმაციის მოძიების, კვლევის, ჯგუფური მუშაობის, ექსკურსიაზე ქცევის უნარ-ჩვევები.

Похожее изображение

პროექტის ძირითადი რესურსები: წიგნი, ინტერნეტი, პროექტორი, კომპიუტერი, ელექტრონული პრეზენტაცია

პროექტის მსვლელობა (ძირითადი აქტივობები):

აქტივობა1-თემის შერჩევა;

აქტივობა2-საპროექტო გუნდის შექმნა;

აქტივობა3 - სამუშაო გეგმის შედგენა;

1 ჯგუფი დაამუშავებს და  მოიძიებს ინფორმაციას დინოზავრების შესახებ.

2 ჯგუფი გააკეთებს პრეზენტაციას;

3 ჯგუფი დაგეგმავს ექსკურსიის მარშუტსა და მიმართულებებს;

აქტივობა 4 - სასწავლო ექსკურსი;

აქტივობა 5 _ პროექტის პრეზენტაცია;

აქტივობა 6 _ მოსწავლეთა შეფასება.

პროექტის შეფასების განზოგადებული რუბრიკა

მაქსიმალური ჯამური ქულის გაყოფით სამზე მოხდება მოგროვილი ქულების ათქულიან შეფასებაზე გადაყვანა

ელემენტარული
1 ქულა
მისაღები
2 ქულა
ოსტატური
3 ქულა
1.მიზანი
არ არის კარგად გამოკვეთილი, ბუნდოვანია
ხდება ერთ მიზანზე ფოკუსირება
კარგად გამოკვეთილი მიზნები, მარტივად აღსაქმელი
2.ორგანიზება 
სუსტად ორგანიზებული, არ არის იდეებს შორის ლოგიკური ჯაჭვი, რაც აბნევს მკითხველს/მსმენელს
გააზრებულია თანმიმდევრულობა, ორგანიზების ნიშნებით, ზოგი გადასვლა იდეებს შორის არის მარტივი, ზოგი გაუგებარი
კარგად ორგანიზებული ფორმატი, ლოგიკური გადასვლა ერთი იდეიდან მეორეზე, ორგანიზება ზრდის პროექტის ეფექტურობას
3.შინაარსის კორექტულობა
ხშირად გვხვდება  შეუსაბამო, მცდარი ინფორმაცია,
ძირითადად კორექტულია, ზოგიერთი შეუსაბამო ან მცდარი ინფორმაციით
მთლიანად კორექტული, ფაქტები ზუსტი და მკაფიო
4.ენობრივი გამართულობა
ენობრივად გაუმართავი, ხშირი შეცდომებით
ენობრივად გამართული, მცირე შეცდომებით
ენობრივად გამართულია, დაცულია პუნქტუაციის ნიშნები
5.კვლევა
კვლევა არაეფექტურადაა დაგეგმილი, გამოყენებული წყაროები არ არის სანდო, ანალიზი ზედაპირულია
კვლევა დაგეგმილია, მაგრამ ჯგუფის პოტენციალი მთლიანად არ არის გამოყენებული, შეზღუდული რაოდენობის წყაროებია გამოყენებული, ანალიზი მისაღებია
კვლევა  არის დაგეგმილი, გამოყენებულია არაერთი წყარო და ანალიზი სიღრმისეულია
6.თვალსაჩინოებები
თვალსაჩინოებები ხშირად შინაარსთან შეუსაბამოა, ან არ არის ჯგუფის მიერ შექმნილი
თვალსაჩინოებების კავშირი შინაარსთან ნატელია, მაგრამ ერთფეროვანია,
მრავალფეროვანი, შინაარსის შესატყვისი, აკურატულად შესრულებული
7.შემოქმედებითობა
მცირე შემოქმედებითი ენერგიის დანახარჯი ჯგუფის მხრიდან
ზოგჯერ ჩანს ჯგუფის ორიგინალური აზრები, რაც ეხმარება პროექტის უკეთ წარმოჩენაში
ჩანს ჯგუფის ორიგინალობა, სიახლე და თავისებური ხედვა, რაც პროექტს საინტერესოს ხდის
8.კავშირები საგნებთან
არ ჩანს ჯგუფის კომპეტენცია საგნებში, გვხვდება ფაქტების უზუსტო ინტერპრეტირება
მოსაზრებები დაკავშირებულია  ერთ ან ორ საგნიდან მიღებულ ცოდნასთან
ხდება მთავარი მოსაზრებების დაკავშირება სხვადასხვა საგნიდან მიღებულ ცოდნასთან, რაც მიუთითებს ჯგუფის მრავალი მიმართულებით  კომპეტენტურობაზე
9.დასკვნები
არ არის ჩამოყალიბებული დასკვნები
დასკვნები ჩამოყალიბებულია კვლევის ადეკვატურად, მაგრამ არ არის მკაფიო
დასკვნებში არის სიახლე (ორიგინალობა), ლოგიკური კავშირი იგრძნობა კვლევასთან, ისინი  მკაფიოდაა ჩამოყალიბებული 
10.პრეზენტაცია
ეფექტურად არ არის წარმოჩენილი პროექტის არსი, უჭირს აზრის ჩამოყალიბება და პასუხების გაცემა, არ არის მიზნობრივად გამოყენებული თვალსაჩინოებები
ბუნდოვნად  აყალიბებს  პროექტის არსს, იყენებს  თვალსაჩინოებებს, პასუხობს შეკითხვების უმეტესობას
ნათლად ჩამოყალიბებული პროექტის არსი, მკაფიო მეტყველება, აუდიტორიაზე გათვლილი, ძირითადი იდეებია გაშლილი, იყენებს თვალსაჩინოებებს და პასუხობს ყველა კითხვას

საგნებთან/ეროვნულ  სასწავლო გეგმასთან კავშირი:

ისტორი; ისტ-ი

საზ.მეც.დაწყ.(II).14. ბუნებრივი გარემოს, ისტორიული და კულტურული მემკვიდრეობის მნიშვნელობის გაცნობიერება და მის მიმართ მზრუნველი დამოკიდებულების გამოვლენა.

საზ.მეც.დაწყ.(II).15. მის გარშემო წარმოდგენილი სოციალურ-კულტურული ინსტიტუტების (მაგ.: სკოლა, საკულტო (რელიგიური) ნაგებობები, კინო, კლუბი, მუზეუმი, სამედიცინო დაწესებულება, პოლიცია) ფუნქციების გაცნობიერება.

ის.ტექნ.დაწყ.3. მოსწავლემ უნდა შეძლოს სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ინფორმაციის მოძიებისას და კვლევის პროცესში

მოსწავლე:
Ø  იყენებს ისტ-ს კვლევის პროცესში იდეებისა და ინფორმაციის ორგანიზებისას;
Ø  ინფორმაციის სხვადასხვა ფორმატის მქონე საცავებში ძიებისას, შეარჩევს და იყენებს შესაბამის ციფრულ საშუალებებს;
Ø  ინფორმაციის ძიებისას ეფექტიანად იყენებს გავრცელებულ საძიებო სისტემებს. შეუძლია საძიებო სიტყვების, ფრაზებისა და მათი კომბინაციების ადეკვატურად შერჩევა და გამოყენება;
მოპოვებული ინფორმაციის სანდოობისთვის იყენებს რამდენიმე წყაროს, მსჯელობს თითოეული მათგანის სანდოობაზე.
პროექტის ხელმძღვანელი: ნატალია რამიშვილი;

ხელმძღვანელის ელ.ფოსტა: nataliaramishvili@gmail.com

Картинки по запросу სათაფლიის გამოქვაბული

Комментариев нет:

Отправить комментарий